Total Page views

Saturday, 17 September 2011

Kenal pasti pengamal perubatan yg memakai jin/khadam..

Pernah tak korang alami situasi ini ketika mendapatkan rawatan Tradisional? Pernah tak korang tertanya-tanya apakah teknik perubatan tu berlandaskan ISLAM? DI sini dinyatakan beberapa tips yang membolehkan korang mengenali teknik perubatan selepas ini..Antaranya:
1.    Terdapat kain berwarna kuning yang menjadi perantara perubatan tersebut
2.    Terdapat keris yang diperasapkan dengan kemenyan
3.    Ada kemenyan
4.    Terdapatnya limau purut

 Kalau ada semua/salah satu daripada barang di atas..Pasti perubatan tersebut memakai jin sebagai perantara..Mari kita berfikir..Jin sesame jin adalah bersahabat atas faktor-faktot seperti ‘sejenis/serupa’(semuanya jin-jin belaka), cara komunikasi, jenis makanan dan sebagainya…Seperti manusia juga, jin terdapat toleransi sesame ‘spesies’ mereka sendiri..Oleh sebab itu kita orang Melayu khususnya, jangan mudah terpedaya dengan semua ini..Kalau merasakan bahawa bomoh boleh menyembuhkan penyakit, TERNYATA ANDA SALAH kerana yang sebenarnya, yang merasuk tubuh pesakit adalah dari kalangan JIN itu sendiri! Perubatan yang menggunakan jin sudah tentu ‘berkesan’ kerana mereka saling bertoleransi antara satu sama lain!!
INGAT..ANDA JUGA DIEKORI/DIJAGA OLEH JIN JUGA SELEPAS ITU..!!
ITUKAH YANG ANDA MAHU..??
BERBALIKLAH KITA SEMULA KEPADA AL-QURAN & AS-SUNNAH..
BANYAK LAGI INSTITUSI YANG MENAWARKAN PERUBATAN ISLAM..
SEMUANYA BERGANTUNG KEPADA KEIZINAN ALLAH S.W.T..USTAZ/BOMOH/PAWANG HANYALAH PERANTARA..
SEBAIK-BAIK PENYEMBUH PENYAKIT ADALAH UMMUL KITAB AL-FATIHAH….
WASSALAM…

Friday, 16 September 2011

Korang teringinkan deria KE-6(Sixth Sense)?



TERJUMPA LINK NI..
ANTARA ISINYA...
Jangan mengamalkan 5 M. Mencuri, Merogol, Merompak, lagi 2 aku tak ingat. Dalam erti kata lain kena jaga diri dari dosa, bukan sengaja cari dosa.
DOA PEMBANGKIT DERIA KEENAM
Astaghfirullah al Azim                   100x
Allahumma Solli Ala Saidina Muhammad     100x
La hau la wala quwwata illa billah       100x
Ya Allah Ya Qadim                        100x
Baca wirid kat atas ni setiap kali solat fardhu. Untuk mengetahui korang da bukak ke belum mata ketiga korang yang syok tido tu adalah korang akan mengalami gejala sejuk-sejuk merenyam dan mata korang akan menangkap cahaya bling-bling cam kat televisyen tu. Itu adalah fenomena mata ketiga sedang dibuka. 
sumber: berkatrezeki.com/blog/2010/08/ilmu-membuka-mata-ketiga

    

Wednesday, 14 September 2011

Apa yang korang kena lakukan apabila…

 PERTAMA SEKALI…waktu berhadapan dengan makhluk halus, korang akan terkaku + kelu lidah sampai tak mampu untuk kembali berserah kepada Allah Yang Maha Besar..Apabila perkara ni terjadi, korang pejamkan mata(bagi yang sangat takut), keluarkan ibu jari kaki dari kasut/selipar/capal dan segera sentuhkannya ke atas permukaan bumi(tanah lebih afdal)..Tarik nafas dalam2..Segeralah membaca ayat2 suci Al-Quran (jika tidak mampu, di dalam hati, dan yakinlah kepada pertolongan Allah S.W.T)..Allah menjadikan kita berasal dari tanah..Itulah sebabnya kita perlu berpijak di bumi nyata, untuk mendapatkan kembali kekuatan dalaman ketika berhadapan dengan makhluk2 ini..
Apa yang korang kena lakukan apabila…
terserempak dengan pocong..
Jangan berlari secara lurus..Sebaliknya berlari mengikut arah zig-zag..
Sebabnya, makhluk halus bergerak mengikut arah angin yakni secara lurus..Korang akan memesongkan pergerakan angin yang menerjah korang, apabila korang berlari secara zig-zag.
tersesat di dalam hutan sedangkan korang meyakini jalan yang dilalui adalah jalan keluar..
      Tanggalkan pakaian kerana dengan ini korang menjadi ‘sebahagian’ daripada mereka(makhluk2 halus) kerana mereka tidak berpakaian.Korang akan menemui cahaya yang membawa korang keluar dari disembunyikan oleh makhluk2 tersebut..Perkara ini terjadi kebiasaanya disebabkan oleh perangai diri sendiri yang takbur, meludah merata-rata/kencing/bergelak-tawa/membuang air besar di dalam hutan..
ditegur/terserempak dengan mana2 makhluk halus yang lainnya,
      Jangan pamerkan muka cemas/gelabah/menjerit..Sebab ketika itu semangat diri mulai lemah sehinggakan mudah dimasuki/dirasuk oleh syaitan..Sentiasalah mengamalkan ayat2 pendinding diri seperti yang diajarkan oleh Baginda S.A.W..Ini sangat penting sebab jika diri pernah dirasuk jin/syaitan, ianya akan berulang-ulang kerana kita telah membuka ‘pintu’ kepada makhluk2 ini untuk menggunakan + merosakkan badan kita…

melihat orang histeria/dirasuk
      (Bagi yang lemah semangat)Jauhkan diri dari mendekati mereka…Jika tidak..Korang akan ikut serta histeria kerana turut terserempak dengan makhluk yang dilihat oleh pesakit..(Bagi yang kuat semangat/pernah mengubati orang) sediakan salah satu bahan ini:
      garam/lada hitam/bawang putih yang kemudiannya dibacakan Basmallah, Ummul Kitak Al-Fatihah 1X, Ayatul Kursiy 1X(ulangi bacaan pada WALAYAUDUHUHIFZUHUMA 9X), 3 Qul,selawat ke atas nabi 3X dan diletakk  diletakkan di ibu jari kaki si pesakit, bertujuan menguji/menggertak makhluk tersebut/memaksa meninggalkan badan pesakit. Mahukan cara mengubati pesakit dengan lebih terperinci, emel saya di minstylo_cs@yahoo.com. Insya’allah akan saya bantu berdasarkan pengalaman saya sendiri + tunjuk ajar guru dari Darussyifa’..
      bagi wanita/remaja perempuan
      Elakkan diri dari menjadi perhatian jin2 jantan. Ini boleh berlaku apabila keluar rumah tanpa menutup aurat(berpakaian mencolok mata) pada waktu maghrib..Allah telah menyempurnakan maruah kaum hawa..Mengapa masih lagi membuka aurat?
Ini adalah sebahagian daripada cara untuk melatih diri sentiasa bergantung harap kepada pertolongan Illahi..Semoga dapat membantu sedikit-sebanyak. Saya akan berusaha untuk berkongsi banyak lagi cara untuk mengelakkan diri daripada tipu daya Syaitan…Wassalam
     

     
     
     



     
   

Sunday, 4 September 2011

Laluan




Laluan



Seorang remaja lelaki yang berada ditengah-tengah kesibukan kota metropolitan,mempunyai prarasa hati yang kurang enak,tatkala berhadapan dengan suatu situasi yang berbeza keadaannya bagi dirinya sendiri.Bahkan dirinya bermonolog dalaman, sehinggalah lamunannya terpancung dek teguran salah seorang temannya,yang turut mengikuti lawatan persekolahan yang ditanggung sepenuhnya itu….
  “Pelik!..Kenapa di tengah-tengah kesibukan peniaga-peniaga yang berniaga di sini,boleh terdapatnya pula sebuah hotel?Laluan masuk ke hotel pun tak…Tak seperti kebiasaan! Tak sistematik!Orang-orang sekitar pun kelihatan serba tak kena?Apakah ‘perkara’ tu akan berulang lagi?Ya Allah,lindungilah hamba-Mu yang lemah ini..Aku memohon perlindunganMu daripada segala macam kejahatan yang tersembunyi Ya Allah…”

 “Luqman?Kenapa ni?”
   “Oh? Ya! Tak..Ak..Aku baik-baik! Eh?Mana kawan-kawan yang lain?”
   “Ish..Ish.. Itulah..jauh mengelamun, sampaikan semuanya dah berjalan masuk ke dalam hotel pun kau tak sedar..!”
   “Ya? Maaf..Maaf..Jom masuk!”
   “Aneh betul kau hari ni Luqman..”
  “Aku?Haha!”
Semasa di dalam hotel,Luqman tak henti-henti bermunajat kepada Yang Esa, kerana dirinya benar-benar berasa gundah-gelisah dengan apa-apa yang pada firasatnya, akan berlaku..Semua yang lain tidak menyedari keganjilan yang berlaku terhadap dirinya,melainkan seorang temannya ini,iaitu Shah,yang baru menegurnya sebentar tadi..
Keterujaan rakan-rakannya yang lain ternyata mengundang cemas di wajah Luqman,tatkala situasi yang keterlaluan sedemikian, pasti mendorong malapetaka!!Luqman melemparkan pandangannya ke arah persekitaran tempat, dimana dia dan rakan-rakannya yang lain, sedang menunggu di hadapan pintu lif sebelum mendaftar masuk ke bilik masing-masing..Pada penglihatannya..suasana di situ terlalu suram sehinggalah dia kemudiannya terkejut dengan apa yang menerjah masuk penglihatannya! Perkataan ‘SPA’ di suatu sudut bangunan hotel itu yang kelihatan suram, benar-benar memberi firasat negatif terhadap dirinya..Kawasan sedemikian rupalah yang menggalakkan berlakunya maksiat!Apa yang lebih mengejutkan,adalah ketika penantian mereka semua di hadapan pintu lif, tidak berkesudahan tatkala pintu lif tidak terbuka,sedangkan butang berwarna ketika ditekan!Luqman keresahan…namun masih bijak menyembunyikan ketakutannya itu..Tetapi tidak di mata Shah..Dia mengekori tingkah-laku rakannya itu sedari tadi..Mereka kini dipanggil oleh salah seorang pekerja di hotel berkenaan,untuk menaiki lif yang lain…Mereka terpaksa melalui bahagian dapur hotel berkenaan sebelum sampai ke pintu lif yang sudah sedia terbuka..Mereka
   menemui lif,MELAINKAN Luqman yang ketakutan dalam kebisuan…
   “Luqman…”
   “Shah..Hah! Jom masuk! Pintu lif dah terbuka..!”
   “Kau masuk dulu!’
Sewaktu tibanya lif di tingkat yang menempatkan bilik Luqman dan Shah,mereka bersiap-siap berjalan keluar…Namun suatu peristiwa aneh berlaku pada diri Luqman…




WHOSH!!
   Tidak semena-mena suatu angin kencang menampar hebat wajah Luqman..Rambutnya beralun..Namun Perkara ini tidak berlaku kepada rakan-rakannya yang lain..termasuklah diri Shah itu sendiri…
   “Kuatnya angin!!”
   “Angin? Apa yang kau merepek ni?! Tingkap semua rapat ditutup tau tak!Kita kan di tingkat 13..Kalau terbuka tingkapnya,nahaslah kita dengan angin kencang!!Kau okey tak ni?Risau aku dibuatnya..”
   “Ya..Ak..Aku okey..Letih agaknya..”
   “Luqman…..Kau ada apa-apa nak ceritakan pada aku ke?”
   “Emm..Dekat bilik ya!Jom!”





Sepanjang laluan di koridor hotel yang kelihatan lurus itu membuatkan Luqman ingin segera sampai ke bilik mereka..Suasana koridor yang suram dan kelihatan seolah-olah tidak berpenghujung,membuatkan dirinya teringat akan kata-kata ustaznya yang mengatakan bahawasanya,laluan yang lurus,adalah menjadi laluan kepada benda-benda halus,kerana mereka ini bergerak mengikut arah angin..Ingatan ini benar-benar menakutkan Luqman..!Selesai sahaja mereka memasuki bilik,Luqman segera meluru ke arah jendela,lalu menyelak kain langsir..Alangkah terkejutnya dirinya tatkala melihat ke luar..Berada betul-betul di bawah hotel mereka terdapat sebuah tokong,selain terdapat sebuah kuil bersebelahannya..Dia terkedu..Kini dia menceritakan apa yang berlaku terhadap dirinya kepada rakan sebiliknya,Shah..Rakannya itu menyambut baik walaupun tidak mengalami apa yang menimpa rakannya itu..Mereka membuat keputusan berpindah bilik dengan rakan di bilik sudut koridor..Permintaan mereka disambut baik atas alasan-alasan munasabah yang di berikan..Namun mereka berdua masih tidak menyedari bahawasanya bilik baru mereka itu terletak pada laluan yang lurus!! Sehinggalah malamnya..

  “Luqman..Aku nak ke bilik kawan-kawan lain..Kau nak ikut?”
   “Tak Shah..Aku nak tidur..’
   “Kalau macam tu,aku pergi dulu..Jangan kunci bilik pula!”
   “Ya,aku faham..”
   Tup.Pintu ditutup..Tinggallah Luqman bersendirian..Dia benar-benar mengantuk..Tetapi belum sempat dia memejamkan mata,dia dikejutkan dengan bunyi siulan seorang budak lelaki yang jelas kedengarannya,di sebelah kiri telinganya!Dia bingkas bangun menuju ke meja persiapan yang terletak di sudut kanan bilik berhadapan bilik air,bagi mendapatkan barangan berharganya,sebelum mengambil keputusan meninggalkan bilik itu..Dia berasa terancam kini!Tetapi…Jelmaan seorang wanita dalam kedaan hangus seperti mengalami kebakaran,muncul pula di hadapan bilik air tersebut!!
   “Siapa kau! Aku..Aku tak ganggu hidup kau!Kenapa..Kenapa aku mesti diganggu?!!’
Dalam masa yang sama,terdengar sayup-sayup suara yang mengatakan…
   “HEEEEEEEE~Mari…Mari ke sini…Kau…Kau tak akan tenang…Penglihatan kau adalah penglihatan KAMI JUGA!!!!HEEEEEE~”
   “Tidak! Jangan samakan aku dengan kamu semua!!Aku mengabadikan diriku kepada kuasa yang satu!Sedangkan..Sedangkan kamu!Kamu semua menjadi makhluk yang derhaka kepada ALLAH!!Ya Allah..Dengan kekuasaan-Mu..dengan kalimah-kalimah suciMu..Dengan KursiyMu Yang Maha Agung,Engkau hapuskanlah makhluk durjana ini Ya tuhanku..”
Sejurus kemudian,Luqman mengumpulkan segenap tenaga dalamannya untuk membolehkan dirinya membaca Ayatul Kursi..Makhluk itu terbakar hangus di hadapannya dalam keadaan yang mengerikan,disusuli jeritan yang bergema…Beberapa ketika makhluk itu lenyap dari penglihatan..Luqman memuji-muji Keagungan Ilahi atas pertolongan-Nya..Peristiwa ini dirahsiakan daripada pengetahuan rakan-rakannya,termasuklah Shah itu sendiri..
Pada keesokannya,mereka menaiki bas untuk bertolak pulang..ketika itu,hati Luqman tergerak untuk melihat gambar-gambar yang telah diambil,menerusi lensa kamera telefon bimbitnya..Sehinggalah dirinya yang ketika itu duduk bersebelahan dengan Shah,terpana…Kedua-duanya benar-benar terkejut dengan apa yang dilihat!
   “Kau nampak apa yang aku nampak, Shah?”
   “A..Ap…Apa tu?!Budak!Mana ada budak lelaki dalam lawatan kita ni! ”
   “Aku cuba ‘zoom’kan..”
   “Argh!! Luqman! Kau tengok mata dia!Merah menyeringai!!Han….Hantu!!”
   “Astaghfirullah!!Budak ni..Ya! Mungkin dialah yang bersiul di telinga kiri aku semalam!!”
   “Apa?!!”
  
-Selesai Bahagian Satu-
Keberkatan Ayat al-Kursi Ketika Menghadapi Gangguan Iblis dan syaitan,berdasarkan petikan buku Fadilat Ayat Al-Kursi,karya Dr.Amran Kasimin menerengkan beberapa Hadis Rasulullah S.A.W khusus berkaitan perkara ini.Berikut dipetik beberapa potongan Hadis
Terjemahan:Daripada Abu Hurairah,sesungguhnya Rasulullah S.A.W telah bersabda:Dalam surah al-Baqarah ada satu ayat, penghulu ayat-ayat al-Quran, tidak dibaca dalam sesebuah rumah yang ada di dalamnya syaitan, kecuali ia keluar darinya, iaitu ayat al-Kursi.
Terjemahan:Darib Qatadah ia berkata:Barangsiapa membaca ayat al-Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,Allah mewakilkan dua orang malaikat memeliharanya hingga subuh.
NANTIKAN KEMUNCULAN PSIKIK 2..

12:00 p.m

12:00 p.m



   Sepasang anak beranak..Ibu dan seorang anak lelakinya…Mereka berada dalam perjalanan menuju ke sebuah rumah di suatu destinasi, 12 Kilometer ke arah Selatan..Waktu itu Haiqal sempat mengerling kearah ‘Dashboard’ kereta yang dipandu oleh ibunya yang tertera menunjukkan jam 11:58 pagi..Dua minit lagi hari akan menjengah 12:00 tengah hari..Kereta dipandu laju oleh ibunya melalui suatu jalan bersawah,lurus dan sunyi dari kenderaan yang lalu-lalang di situ…
   “Apa yang anak mama belajar di sekolah hari ni?Boleh mama tau?”
   “Haiqal seronok sangat belajar Pendidikan Islam tadi mama..Ustaz banyak bercerita ketika mengajar..Itu buatkan kami rasa ceria untuk belajar mama..”
   “Oh..Baguslah macam tu..Siapa nama Ustaz adik?”
   “Ustaz Najhan mama..!Adik suka belajar dengan ustaz..Adik pun banyak bertanya kepada ustaz tentang permasalahan dalam ibadat,atau perkara-perkara yang lain, yang melibatkan Fardhu Ain,mahupun Fardhu Kifayah..”
   “Wah..Boleh jadi ustazlah anak mama lepas ni!”
   “Mama ni..Hahahaha!”
Suasana didalam kereta gamat seketika dengan gelak tawa yang silih berganti oleh kedua anak-beranak tersebut..
   “Tapi mama……”
   “Hah? Kenapa pulak ni?Anak mama ada masalah ke?”
   “Ta..Tak..Cuma sejak kebelakangan ni adik selalu terserempak dengan ‘benda’ yang bukan-bukan..Adik ada cerita dekat ustaz dan katanya…..”
   “Kejap..Adik cakap apa ni..Mama tak faham..Benda apa”
   “Err..han…”
RING…RING!!!Telefon bimbit ibunya berbunyi..Beliau segera menyahut panggilan tersebut setelah tertera perkataan ‘mak’..Mereka sebenarnya dalam perjalanan ke rumah nenek Haiqal, atau rumah ibu kepada ibu Haiqal itu sendiri..
   “Assalamu’alaikum mak..”
   “Kamu dekat mana sekarang ni?”
   “Ima dalam perjalanan ni mak..Sekejap lagi sampailah..”
   “Emm yelah..Pandu hati-hati ye..Assalamu’alaikum nak..”
   “Wa’alaikumussalam mak..”
Tiit! Butang ditekan sejurus menghentikan perbualan..Perbualan kedua-dua beranak tersebut bersambung semula..
   “Maaf Haiqal,,opah kamu tadi..Ha dekat mana berhenti tadi?”
   “Kebelakangan ni adik selalu terserempak dengan ‘benda’ yang bukan-bukan..Adik ada cerita dekat ustaz dan katanya….Hantu atau lebih tepat syaitan-syaitan yang menjelma dalam pelbagai macam rupa bentuk, cuba mengganggu adik..”
   “……..Haiqal……..Jangan cakap yang bukan-bukan nak..”
   “Mama…adik tak bohong..”
   “Emm..sejak bila Haiqal jadi macam ni?”
   “Dua tiga bulan lepas mama..”
   “Baru sekarang adik cerita pada mama?”
   “Mulanya Haiqal anggap semua itu hanya ilusi sehinggalah….MAMA BERHENTI!!!”
   “Kamu ni kenapa?!Terperanjat mama dibuatnya!Nyaris-nyaris kemalangan tau!Mujurlah tiada satu kereta pun atas jalan ni hari ini..!Kenapa?!”
   “Ada nenek tengah jalan tadi!”
   “Merepek! Tiada siapalah..Siapa yang nak berdiri di tengah-tengah jalan waktu tengah hari ni?!”
   “Betul mama!Haiqal tak bohong!Nenek tu berpakaian serba hitam, sambil memegang tongkat,berdiri terpacak di tengah-tengah jalan!Dia…Dia pandang tepat kearah kereta yang mama pandu ni..!”
   “Dah..dah…Dekat rumah nenek kita cerita..Dah nak sampai dah..Ma..Mama percaya apa yang adik katakan tadi..”
Di rumah nenek..segala-galanya diceritakan..
   “Betul opah…Haiqal tak bohong..”
   “Kamu tahu apa yang kamu nampak tadi?Itulah syaitan!Waktu tengah hari meremang dan lewat senja,merupakan waktu aktif mereka ini keluar..Itulah sebabnya orang tua-tua melarang kita keluar pada kedua-dua waktu ni..Nyaris kamu dan mama kamu tak apa-apa…Dah Haiqal duduk dekat depan dulu ye..Opah nak cakap dengan mama Haiqal.. ”
   “Ima…”
   “Ya mak..”
   “Perhatikan anak kamu tu..Jangan tinggalkan dia bersendirian…Ada sesuatu yang kamu perlu tahu..”
   “Apa tu mak?”
   “Anak kamu…Anak kamu tu dikurniakan deria keenam yang membolehkan dirinya melihat segala sesuatu yang orang-orang biasa seperti kita tak dapat lihat!Dia mewarisi kebolehan arwah datuknya dulu..Bapa kamu sendiri..”
   “Maksud mak dapat tengok…”
   “Ya…Jin dan syaitan!”
   “Ya ALLAH!!”
   Dalam masa yang sama,Haiqal yang sedang tekum membaca di ruang tamu, terimbau kembali jam di ‘Dashboard’ kereta yang dipandu ibunya mempamerkan jam 12:00 tengah hari sewaktu kejadian!!!
   “YA ALLAH….PATUTLAH….!!!!”Desir hatinya…




Tuesday, 9 August 2011

Psikik 3~Jangan Berani Bernafas!





BISIKAN BERDARAH
“Aku dah pesan awal-awal lagi! Siapa pun tak percayakan aku, apatah lagi mendengar nasihat! Aku dah kata aku tak bergurau!”
“Se..Sekarang apa aku nak buat?! BURP! BURGHH!! ARGHH!!”
“Apa yang kau dah buat ni sampaikan muntah..muntah bernanah ni?!! Ya Allah!!”
“To..Tolong aku Man…”
.......................................................................................................................................
“Man…nak ke bilik prep? “
“Tak..Aku selesa belajar sendiri…Selesa  bro..”
“Berlagak  kau ya! Budak pandai..Tersergam indah lagi namanya..Siapa hah?? Hah ya Muhammad Arman Bin Abidin!! Besar-besar lagi dekat papan kenyataan sekolah.. Mana gemar bergaul dengan orang ramai..Ya tak?”
“Lagi? Lagi? Haha!! Bukanlah..Hish! Mulut macam longkang! Buat-buat tak faham pula kebiasaan aku ni..Tak senonoh betul!”
“Oh okey..Haha!! Roger that, captain! Faham..Faham..Aku pergi dulu..Chow!”
“Zaim!..Nah..”
“Wow! Thanks..Aku tak sangka pula ada orang yang sanggup tolong aku carikan info pasal Pertandingan Menulis Cerpen ni!!”
“Tengok orang la..Haha”
“…………Thanks Arman!”
My pleasure!
Saat diri Arman keseorangan di dalam bilik, tertangkap dek pendengarannya suara-suara yang padanya sangat aneh, kerana dirinya tidak memahami butiran-butiran percakapan tersebut! Malah, dia tidak melihat sesiapa yang sedang bercakap ketika itu! Rakan-rakan sebiliknya sedang lena dibuai mimpi, juga terdapat yang masih berjaga dan meneruskan ulang kaji di bilik prep..Dirinya juga sedang meneruskan berbuat sedemikian..Telinganya terasa sakit , tatkala mendengar suara yang berfrekuensi tinggi itu! Dia mula teruja untuk mengetahui punca bunyi tersebut..Sedang asyik dalam meneliti arah datangnya bunyi tersebut, tiba-tiba sesuatu yang aneh, berlaku pada dirinya…Situasi itu turut terlihat oleh rakannya, Zaim yang kebetulan kembali ke bilik untuk mengambil barangnya yang tertinggal..

“Man! Kenapa berdarah telinga kau tu?..Agak-agaklah kalau nak cuci telinga dengan putik kapas sekalipun..! Sampai berdarah telinga kau!”
“Eh? Masa bila pula aku cuci telinga ni?Darah??…Aduh! Kenapa sakit sangat telinga aku ni?! Argh! Argh!!”
“Man! Man! Kau tunggu aku panggilkan warden! Kau tunggu tau!”
“Sakitnya..!!”
Tatkala tibanya warden..
“Mana? Mana darahnya?Man, cikgu lihat kamu baik-baik saja..?Kawan kamu si Zaim ni pula tergesa-gesa ke rumah cikgu mengkhabarkan telinga kamu berdarah?Macam Nampak hantu! Pucat lesi mukanya!”
“Ya..Ta..Tadi memang berdarah..Tapi sekarang…Tak..”
“Kamu berdua cuba mempermainkan saya ke?!”
“Eh, tak cikgu!Kami serius tenteng perkara ni..Saya sendiri tengok telinga Arman berdarah..Darahnya mengalir banyak..Tapi sekarang..Tak lagi..Malah, tiada kesan darah langsung!Pelik..”
“Sudah! Cikgu banyak lagi perkara yang perlu cikgu buat..Kamu berdua ni!”
“Ma..maaf cikgu..”
Warden tersebut berlalu pergi meninggalkan kedua-dua pelajar tersebut dalam kebingungan..Sesuatu yang lebih dahsyat sedang menanti mereka berdua..!
“Kau Nampak telinga aku berdarah ta..tadi kan?’
“Ya! Ta..tapi sekarang..”
“Eh, jam pukul berapa sekarang Zaim?”
“1:30 pagi..Kenapa?”
“Tak..Tak..Aku Cuma fikir lebih baik aku tidur sekarang..”
“Ah! Eloklah..Kau bawalah berehat..”
Belum sempat mereka berdua menghabiskan kata-kata terakhir, mereka dikejutkan dengan hentaman pintu yang sangat kuat, disusuli dengan tingkap yang dihempap dengan kuat secara serentak! Mereka berdua tergamam..Apa yang menimbulkan tanda tanya kepada mereka berdua, tiada seorang daripada rakan-rakan mereka yang sedang diulit mimpi itu, terjaga! Bunyi hempasan pintu dan tingkap bilik secara serentak itu benar-benar menakutkan!! Saat itu juga mereka ternampak kelibat seseorang yang sedang berlari dengan pantas di luar bilik..Kejadian itu dapat dilihat dengan jelas kerana diterangi dengan lampu koridor..Mereka mula menyusun langkah..



“Aku buka pintu jap..kau tunggu..”
“Gila kau! Eh, Man! Seperkara lagi yang perlu kau tahu..Sekarang ni dah pukul berapa? Semua kawan-kawan yang lain dah masuk tidur lah! Tu tadi macam kelibat perempuan..Sini asrama Aspura! Mana ada perempuan!!Hish! Seram aku!”
“Kau ni penakut sangatlah! Kalau tak mahu teman biar aku pergi sendiri!”
“Pergilah kau! Tak kuasa aku..! Man, Janganlah pergi..jadi apa-apa nanti..”
“Lagi satu.. jaga perkataan kau! Jangan ghairah sangat memaki ‘benda’ tu.. Padah kau nanti! Aku tak bergurau!! ”
“Man!”
Panggilan itu tidak dihiraukan sama sekali oleh Arman..Dia terus mengekori kelibat wanita tersebut  yang sedang berdiri tegak di suatu sudut tangga asrama..Ternyata dirinya telah bersedia dengan apa jua yang akan menimpa dirinya selepas ini..Seperkara lagi yang disembunyikan daripada semua orang tentang dirinya adalah mempunyai kebolehan melihat sesuatu yang halus, dan tidak terjangkau dek penglihatan manusia biasa..Dia kini kehilangan jejak wanita tersebut..Dia berlari ke setiap tingkat bagi mencari wanita berkenaan..Suasana koridor ketika itu sangat gelap..Tingkat di tingkat paling atas tidak didiami oleh sesiapapun tatkala sekolah itu masih baru dan kekurangan bilangan pelajar..Arman berjaya menjejaki kelibat wanita tersebut yang berada di tandas pada tingkat paling atas bangunan itu..Kelibat tersebut sedang memerhati akan dirinya dengan satu renungan tajam sebelum…… Bertukar rupa bentuk menjadi sesuatu di luar kotak fikiran Arman!

“Apa yang mereka sedang lakukan?! Eh? Emm..Mana kakinya?! Tak menginjak ke bumi!Wanita tadi! Tapi apa yang cuba ditonjolkan?!”
Sebenarnya, Arman melihat beberapa orang rakan sebayanya sedang beratur, lalu memasuki  tandas tersebut..Tetapi dirinya sedar bahawasanya itu semua hanyalah suatu petunjuk atau jelmaan yang ingin diperjelaskan kepada dirinya,memandangkan hanya dirinya yang mampu menjangkaui situasi sedemikian rupa..Dia bergegas berlari ke dalam tandas tersebut, tetapi tidak menemui kelibat seorangpun daripada pelajar tersebut..Dia kebingungan….Diam membisu sehinggalah…. Dia melihat sesuatu yang menjadi punca ‘permasalahan’ tersebut!
“Puntung rokok?!Mereka semua tu..Ya! Ini semua kerja lima orang pelajar tu!”
Arman segera mendapatkan rakannya, Zaim..Tetapi rakannya pula disampuk oleh makhluk halus tersebut, gara-gara bermulut lancang!
Imbas kembali…
“Ya Allah…! Aku dah 
pesan awal-awal lagi! Siapa pun tak percayakan aku, apatah lagi mendengar nasihat! Aku dah kata aku tak bergurau!”
“Se..Sekarang apa aku nak buat?! BURP! BURGHH!! ARGHH!!”
“Apa yang kau dah buat ni sampaikan muntah..muntah bernanah ni?!!
“To..Tolong aku Man…”
Arman terus segera membantu mengubati rakannya itu..Segala ilmu perubatan Islam yang dipelajari, dimanfaat sebaiknya..
Keesokan petangnya, di bilik Guru Disiplin....Arman menceritakan perkara sebenar..Guru disiplin itu juga merupakan warden bertugas pada malam sebelumnya..Namun…tanpa Arman sedari..’Permainan’ baru sahaja bermula….Dia bermain dengan ‘persekitaran’ halus..
“Sebenarnya, untuk pengetahuan kamu seorang saja , seluruh kawasan sekolah termasuk kawasan asrama, masih belum ‘di pagar’”
“Patutlah..Tapi kenapa malam tadi cikgu bersungguh-sungguh memarahi saya dan Zaim, sepatutnya cikgu memberitahu kami perkara yang sebenar..”
“Saya? Datang ke bilik dan memarahi kamu berdua?Haha! Mengigau kamu ni! Sama dengan yang kawan kamu  seorang lagi tu! Saya baru sampai dari kampung halaman pagi ni tahu! Berjenaka pula dia senja-senja ni!”
“Maknanya..Zaim berjumpa dengan siapa malam tadi? Rumah cikgu malam tadi?.Siapa??...Ya Allah!”
“Eh? Awak nak ke mana tu?”
“Saya perlukan Zaim sekarang cikgu!”
“Baru tadi waris dia datang dan membawa dia pulang ke rumah..Dia diserang demam panas..err Arman?? Awak okey tak ni? Arman! HERRR~!!!Sa..Saya tak boleh bernafas!!”
“Cikgu! Se…Sebelah cikgu! Dia..! Dia..!! Jelmaan yang sedang melilit tubuh cikgu!!”
“Apa?!!”
Arman terpaku..    
Terjulur panjang lidah jelmaan itu melilit rapat ke dada Guru Disiplin tersebut!!

Monday, 18 July 2011

ESP=Deria keenam? Pernahkah ANDA?

ESP adalah satu terma yang mewakili seluruh fenomena mata ke-3, deria ke-6, firasat, kasyaf, gerak hati, mendengar suara ghaib serta bermacam-macam lagi perkara yang dianggap ajaib atau pelik oleh sesetengah pihak.

Seperti yang tersedia maklum, manusia mempunyai 5 pancaindera seperti melihat (mata), mendengar (telinga), bau (hidung), merasa (lidah) dan sentuhan (kulit). Fenomena ESP adalah dimana seseorang itu menggunakan kelima-lima pancainderanya secara maksima yakni “menggunakannya dengan lebih dalam”. Terdapat juga kes yang dialami oleh mereka yang pernah terlibat dengan kemalangan tetapi koma dan apabila terjaga dari koma, mereka mendakwa memiliki ‘kuasa psikik’….
Akan tetapi, dalam ketika kita menjalani kehidupan, manusia sering atau kadang-kadang “melalui” fenomena ESP tanpa sedar atau tidak sengaja seperti : –
Firasat
Merasakan seperti sesuatu perkara akan terjadi dan mendorong kita untuk menyebut ” Firasat aku mengatakan……..”
Rasa seperti sedang diperhatikan
Ketika berada di tempat awam dan dengan tiba-tiba terasa ada orang yang sedang memperhatikan dan setelah menoleh dan meninjau, ternyata anda sedang diperhatikan… dan anda yakin bahawa perasaan sebelum menoleh dan meninjau itu benar.
Mimpi
Anda bermimpikan saudara atau rakan datang menziarahi anda dan sememangnya mereka yang anda mimpikan itu benar-benar datang pada keesokan harinya… atau mimpi apa pun yang menjadi kenyataan di kemudian hari.
Rasa seperti pernah berada ditempat ” itu ” sebelum ini
Ketika mengunjungi sebuah tempat yang baru atau tidak pernah mengunjungi atau melalui kawasan baru itu, anda tiba-tiba merasakan seperti pernah sampai disitu sebelumnya malah anda mengenali setiap bentuk geografi serta stuktur bangunan.
Terdengar ada orang membisikan nama anda
Ketika anda sedang duduk diam atau bersantai, tiba-tiba anda seperti mendengar seseorang membisikan nama anda sedangkan pada waktu itu anda hanya bersendirian.
Bayangan dalam fikiran
Sedang anda duduk diam samada memejam atau membuka mata, tiba-tiba anda melihat satu bayangan berupa wajah atau stuktru lengkap seseorang dalam fikiran anda.
Kebetulan yang melebihi dari sekali
Ketika anda ingin menelefon rakan atau saudara dan ketika anda sedang mencari nombor telefonnya, dengan tiba-tiba, mereka yang ingin anda hubungi itu telah menelefon anda terlebih dahulu sebelum anda menelefon mereka.
Fenomena-fenomena diatas dapatlah dikategorikan sebagai : –
Clairvoyance –
Melihat sesuatu dari dimensi lain, penglihatan yang melangkaui ruang lingkup waktu, penglihatan yang tidak dimiliki oleh kebanyakan manusia, atau kasyaf.
Clairsentience –
Merasakan sesuatu, firasat, gerak hati, atau intuisi wanita.
Clairaudience –

Mendengar suara ghaib atau sesuatu yang sangat halus.

Deria keenam..

Wednesday, 25 May 2011

Psikik 1~Kengerian menghantui, saat kau melihatku!

KEM


“Kamu nampak tak cahaya tu?? Kamu jalan lurus! Jangan belok ke mana-mana faham tak?!”
        “F..Fa..Faham ustaz”
        “Terus!!”
        “Ba..Baik!”
…………………………………………………………………………
   “Hey..kau ni kenapa??Aku tengok kau ni dari tadi macam ada yang tak kena je..Tak sihat??Chop! Kau rindukan mak kau ya?Hahaha!..Baru beberapa minit tadi famili kau hantar,dah mula rindu?Anak mak sungguhlah kau ni bro!”
   “Hey sudahlah..apa masalah kau ni Edi?!Asyiklah dengan provokasi kau yang tak habis-habis tu!Kalahkan orang perempuan..Dia yang melebih-lebih pulak!!”
   “Okey..Okey aku minta maaf..Aku cuma risaukan kau je..Eh,ramai tau yang suka bertukar-tukar kisah dengan aku..Emm kau tak rasa nak cerita kat aku?Aku boleh jadi pendengar yang baik tau!”
   “Ish! Kau pendengar yang baik?Kirim salamlah dekat kucing kau tu…Aku tak apa-apa…”
   “Aku tak paksa kau...Kalau…”
   “Kejap! Kau tak rasa apa-apa pasal kem ni?Err..aku tanya je..”
   “Kau rasa takut..?”
   “ Tak..Tak..Cuma aku rasa tak sedap hati..Aku rasa serba tak kena..Aku buat apa pun salah sejak di rumah lagi..Kau tak rasa yang sama?”
   “Ish kau ni…Tapi sebelum Badan Pengawas nak buat kursus dekat sini,aku ada dengar dari mulut orang-orang sekeliling yang banyak mengatakan yang pelik-pelik tentang tempat ni..Tapi..Ish!Mengarutlah semua tu..Dah..Dah..Pergi siap cepat!..Malam ni kita ada sesi ‘Burung Hantu’!!! Excited betul aku!!”
   “…………………”
   “Kau..Kau okey Khairil?Kau…”
   “Ya!Ak..Aku okey..Aku okey……”
Jam 1:00 pagi
Taklimat Guru Badan Pengawas
   “Baik semua..! Malam ni kita akan adakan sesi burung hantu.Ini bertujuan memupuk jati diri dalam diri pelajar..Kita akan melepaskan seorang demi seorang untuk berjalan di dalam hutan sehingga ke platform yang terakhir..Sedikit peringatan saya kepada kamu semua..Sila ingat kata kunci yang telah diberikan kepada setiap seorang daripada kamu dengan baik..Kita tak mahu ada yang cuba menyamar jadi diri kamu…Kamu fahamkan maksud saya..Jangan cuba menegur ‘sesuatu’ yang kelihatan luar biasa pada kamu..Bacalah ayat-ayat suci Al-Quran sebelum kamu memulakan perjalanan panjang ini…Semua bersedia? Baik! Kita mulakan dengan wira dahulu..Silakan….”
   “Hey Edi..Kau dengar tak tadi?Aku rasa macam…”
   “Sudah! Kau ni!..sekarang ni giliran kau untuk jalan..Dah..Dah..Jalan cepat..Hati-hati Khairil..Hahaha”
   “Siap kau nanti Edi aku kerjakan!!!”
Jam 2:00 pagi
Hutan lipur..
   “Eh kenapa ada jalan satu lagi ni??Pelik..Setahu aku jalan ni jalan sehala..Macam mana ada dua arah?Melainkan….!!!”
   “WHOA!! Hey kawan!! Kita jumpa lagi..”
   “Ya Allah!!..Eh kau ke Edi..terperanjat betul aku!! Kau buatlah macam tu lagi tau!Hish!”
   “Haha!Maaf..lawak betul tengok kau terperanjat!Alang-alang dah jumpa,jom jalan sekali nak tak?”
   “Boleh!Boleh!..Jom!”
   “………..Kau ni Khairil………..”
Platform terakhir..
Kata kunci terakhir untuk diberikan kepada ustaz yang menjaga platform berkenaan…
   “Kamu…Azan cepat!”
   “Saya?Azan?Dalam hutan ni???”
   “Kamulah Akmal! Ni salah satu ujian juga!CEPAT!”
   “Ba..Baik ustaz..!”
   “Eh Edi kenapa agaknya ustaz suruh dia azan?Pelik betullah..”
   “Haha ujian Fardhu Ain versi baru agaknya!”
   “Hish kau ni! Main-main je yang kau tahu!Dah giliran aku pula sekarang..”
   “Maaflah..Aku tak tahu…”
Tatkala Khairil..
   “Betul ke kamu ni Khairil..?”
   “Eh?Sayalah ni ustaz..Kenapa ustaz tanya macam tu?”
   “Tak..Tak apa-apa..Kamu boleh jalan..DAN! pastikan kamu jalan terus ke cahaya lilin yang diletakkan di atas meja dekat  hujung tu..Itu penamatnya..kamu faham tak??”
   “ Faham ustaz…”
Giliran Edi..
Khairil pula meneruskan langkahnya..
   “Kamu azan Edi..”
   “Hah?!”
   Pada waktu ini,Khairil terpana seketika tatkala melihat kelibat wanita berpakaian serba putih yang berlalu pergi meredah semak di sebelah kirinya..Tidak terlintas perkara yang bukan-bukan di benaknya apabila kursus itu turut disertai oleh peserta-peserta perempuan.Khairil kemudiannya menukar arah perjalanannya kearah wanita tersebut, tatkala merasakan dirinya melalui jalan yang sebenarnya..Ternyata Khairil terlupa akan kata-kata daripada ustaznya yang menggesa akan dirinya agar berjalan terus…….Namun hampir sahaja dirinya tergelincir jatuh ke dalam gaung! Mujurlah dia sempat berpaut pada dahan berdekatan, selain sempat ditarik oleh ustaz yang melihat perlakuan ganjil anak muridnya itu sedari tadi..
   “Ya Allah!!Gaung!!!”
   “Khairil!Apa yang kamu buat ni..saya dah kata berjalan terus!Kenapa tukar arah ni?!!”
   “Tapi kakak tadi melalui jalan ini..! Jadi saya ingat ini jalannya!”
   “Siapa yang kamu maksudkan ni?!”
   Kamu nampak tak cahaya tu?? Kamu jalan lurus! Jgn belok ke mana-mana faham tak?!”
  “F..Fa..Faham ustaz”
  “Terus!!”
  “Ba..Baik!”
   Baru kini Khairil melihat lilin yang dimaksudkan oleh ustaznya itu..Sedangkan beliau tidak melihat apa-apa sebelum itu..!Kakak yang dimaksudkan itu tidak dilihat oleh sesiapa melainkan dirinya..Sehinggalah beliau menyedari  ketika dirinya telah berada di rumah, bahawasanya wanita itu tidak berjalan, sebaliknya TERAPUNG ketika Khairil terserempak dengannya!!!Masakan ada insan yang boleh berjalan di atas angin dan dibawahnya GAUNG!!!!Dia TERBANG!
 

 Imbas kembali…
      “Betul ke kamu ni Khairil..?”
      “Eh?Sayalah ni ustaz..Kenapa ustaz tanya macam tu?”
      “Tak..Tak apa-apa..Kamu boleh jalan..DAN! pastikan kamu jalan terus ke cahaya lilin yang diletakkan di atas meja dekat hujung tu..Itu penamatnya..kamu faham tak??”
      “ Faham ustaz…”
   Sebenarnya..ustaz tadi telah melihat kelibat wanita berpakaian serba putih, dengan wajahnya yang hancur dan bebola matanya yang kemerahan, TERAPUNG betul-betul di atas kepala KHAIRIL!!!!!!!!